My motorcycle diary - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Maria Sonneveld - WaarBenJij.nu My motorcycle diary - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Maria Sonneveld - WaarBenJij.nu

My motorcycle diary

Door: Maria

Blijf op de hoogte en volg Maria

03 Mei 2014 | Australië, Alice Springs

It's been a while crocodiles! Waar zal ik eens beginnen?...
De meesten van jullie weten al dat ik drie weken geleden een roadtrip op de motor ben begonnen, met m'n Franse travelmate King Arthur die ik op Phillip Island ontmoet heb.
De eerste week van april ging ik naar Phillip Island, ten zuiden van Melbourne, om even uit de big city te zijn. Hier heb ik een week gehangen met een Duits stelletje Marie en Martin, en Arthur. Gesurfd, de little fluffy pinguins gespot en heel veel pannenkoeken gegeten. Samen met Arthur op zijn motorbike terug naar Melbourne, met al onze bagage! Arthur rijdt een Honda Transalp, die zijn niet te breken.
Terug in Melbs met mijn distant relatives gemeet. Zooooo leuk en familiar. Het voelde echt als familie :-).
In the meantime vonden Arthur en ik het een goed idee om een roadtrip te maken, langs de Great Ocean Road, richting South Australia, Adelaide Hills, up naar Northern Territory, Stuart Highway, met als goal de big red rock in the middle of nowhere en eindstation Alice Springs. Dus, slaapmatje en slaapzak aangeschaft, overbodige spullen getrashed bij m'n grote vriend Adam (want travelling light is the word) en gaan met die banaan, uhh motor :-D.
De GOR begon regenachtig, maar gaandeweg werd het weer gelukkig beter. De gebruikelijke toeristische attracties gezien (jaja pap, en de bloody tourists...), Bell's Beach waar worldfamous surfwedstrijden worden gehouden, Aireys Inlet Lighthouse, Erskine Waterfalls, Gibson's Steps, Loch Arch, Twelve Apostles, London Bridge, Cape Bridgewater. Jullie moeten de docu 'surfing 50 states' eens opzoeken, hilarisch, een aanrader.
Het landschap is zo mooi en zo divers en veranderlijk. Van mystieke mistige kronkelweggetjes door de bergen langs de kust, naar het boerenlandschap a la McLeod's Daughters. Along the Limestoane Coast in national parcs gekampeerd waar de sterrenhemel het beste tot z'n recht komt, en waar kangaroos 's nachts tot leven komen en er een grote kans is dat je overrompeld wordt door emus. Door te kamperen spaarden we hoop een hoop centjes uit, die we vervolgens weer uitgaven aan te veel boodschappen... Maar liefst een hele trunk van de twee aan de motor was dedicated to eten. Wat is het toch met mij en peeps ontmoeten die ook van eten houden...
In drie weken kan je veel zien en doen zeg: een peddle ship helpen aanmeren in Mannum, aardbeien geplukt in Adelaide Hills en wijnproeverijen aangedaan in Clare Valley, eieren geschilderd voor de buurkindjes, opal mining toer gedaan in Coober Pedy en overal veel gekletst met mede-reizende Ozzies. Dit betreffen veelal oudere echtparen die na hun pensioen hun huis verhuren, een camper of caravan met een giga auto ervoor aanschaffen en Australie rondreizen. Ze zijn altijd geinteresseerd, vol tips, goede raad en good wishes en onder de indruk van mijn corn cookies.
Onze reisstijl zou ik willen omschrijven als relaxed. Opstaan wanneer we wakker werden, genieten van het vegemite-ontbijt, rijden tot we niet meer verder wilden, en ja Jorrie, ten minste 1 goede cup cappuchino per dag. Per dag niet meer dan 200km, al hield dat in de outback met de grotere distances niet meer stand. Op het moment schijnt de outback groener te zijn dan normaal, afgelopen jaren is er relatief veel regen gevallen, en deze periode van het jaar is ook erg nat is ons verteld (en dat hebben we tevens mogen ervaren ja...).
Uluru, of Ayers Rock, was zeker indrukwekkend, maar ik vond Kata Tjuta, vlakbij Uluru, nog gaver! De aboriginal story achter het gebied is heel interessant.
Nu bevinden we ons in Alice Springs. Het is fijn om weer in een comfi wereld te zijn waar drinkwater gewoon uit de kraan stroomt en je je in een echt bed met een echt kussen en lakens kunt nestelen. Ik ben hier op zoek naar een baantje, centjes verdienen voor de Nieuw-Zeeland trip met Maaaaaaarit in juli. Alice lijkt me tot dusver een fijn klein stadje, in tegenstelling tot wat jij zei Auroor ;-), en het hostel waar we zitten is ge-ni-aal. Vanmiddag weer verder met jobhunten! En daarna zal ik wat foto's voor jullie uploaden. Hugs & kisses!

  • 03 Mei 2014 - 11:14

    Maaaaaarit:

    Lieve Marie,

    Jeetje, wat heb je toch al veel gedaan. Je billen inmiddels paars van achterop de motor zitten? Haha.
    Heb je nou zelf ook al eens een rondje op de motor gewaagd? Vroemmmmmm
    Ik hoop maar dat je snel een leuk baantje vindt, zodat je lekker veel geld kunt verdienen. Ik ga eens proberen om wat voorzichtiger met het mijne om te springen... Is wel handig voordat je op reis gaat, he?

    dikke kus xxx

    Heb jij trouwens extra ruimte nodig om foto's te kunnen uploaden op waarbenjij.nu?

  • 03 Mei 2014 - 12:35

    Maria:

    Chica lindaaa! Haha ja zeker heb ik een rondje op de motor gewaagd, als ik terug ben kan ik zo op voor mn rijbewijs! :D en Marit, beter ga je zuunig met je centjes om.. anders gaat dat bungyjump verhaal van je mooi niet door :( als je maar wel genoeg ijsjes blijft eten (dan mag ik dat ook!).
    Fotoruimte kan ik zeker gebruiken... heb niet heel veel meer...
    Cheerioooo! XO en groetjes aan je mannetje

  • 03 Mei 2014 - 21:10

    Roos:

    Wauw Maria, WAT heb je VEEL gedaan zeg! HEerlijk om te lezen allemaal (hoewel je het ook over dingen heb waar ik dan weer geen ideee van heb.) Alles klinkt zo fijn en positief. Ik zie jou voor me met je gebruikelijke en in dit geval waarschijnlijk onophoudelijke lach op je gezicht! Hihi:-) Of heb je ook al stomme dingen meegemaakt, behalve de regen? Ik hoooop het niet. Punt. Doei!
    xxx

  • 08 Mei 2014 - 12:07

    Britt:

    Owwwww Mariah wat vet allemaal!! Krijg meteen ook weer helemaal de kriebels :D.
    En je hebt inderdaad echt superveel gedaan in zo'n korte tijd! Geniet ervan xx

  • 09 Mei 2014 - 22:41

    Ionne:

    Ik zit je verhaal met een grote glimlach te lezen. Je verteld zo leuk en het enthousiasme en de positieve energie spat van mijn scherm af. Superleuk :)
    Herken de omschrijvingen van de Great Ocean Road en Coober Pedy e.d. Leuk om zo weer herinneringen van mijzelf naar boven te halen.
    En wat heb je veel gedaan. En volgens mij hebben jullie een supergoede relaxte reisinstelling.
    Ik persoonlijk was ook veel meer onder de indruk van Kata Tjuta.
    Alice Springs vond ik zelf ook niet zo'n relaxt plaatje. Maar ben er dan ook maar heel kort geweest.
    Maar hoe warm is het nu dan in Alice Springs? Want toen ik er was, werd ik gek van de vliegen en de hitte. Maar ik was er volgens mij ook in februari..

    Nou, succes met het vinden van een baantje. En ik kijk uit naar je volgende verslag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maria

Actief sinds 17 Nov. 2010
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 29707

Voorgaande reizen:

12 Maart 2014 - 01 Januari 2015

Australia

15 Juli 2014 - 07 September 2014

New Zealand

02 Februari 2011 - 01 Juli 2011

Zuid-Amerika

Landen bezocht: