Kick off - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Maria Sonneveld - WaarBenJij.nu Kick off - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Maria Sonneveld - WaarBenJij.nu

Kick off

Door: Maria

Blijf op de hoogte en volg Maria

27 Maart 2014 | Australië, Melbourne

Hi there spunks!

Tijd voor een update I reckon. Wat heb ik het naar m'n zin zeg.

M'n vriendinnetje Alex heeft me van het vliegveld opgepikt. Ze woont in Shepparton samen met haar vriendje Jesse. Daar heb ik een week vertoefd: chillen aan 't zwembad bij haar ouders, bankrekening en tax file number geregeld, dagtripje naar Echuca, kaasboerderij Locheilan, koala's en kangaroo's gespot (m'n eerste ontmoeting met een kangaroo was een dooie langs de kant van de weg... minder fraai), wijnerij bezocht.
Mijn eerste weekend hebben we Melbourne aangedaan. Heel veel verschillende Aussie biertje geprobeerd en naar een footygame geweest. Mag ik zeggen dat dat zoveel leuker is dan voetbal? Er is meer gaande, er wordt meer gescored. En ja, de broekjes zijn wat korter en de hempjes wat strakker ;-).

Afgelopen weekend waren we in Geelong en Torquay. Een vriendinnetje van Alex vierde haar verjaardag in een all-you-can-eat-and-drink Duitse gelegenheid. Na sauerkraut soep verscheen er een compleet geroosterd varken op tafel en het bier vloeide rijkelijk. Zondag voor het eerst geprobeerd te surfen. Jesse heeft me de beginselen uitgelegd. Ik vond het gaaf! Ga ik zeker vaker doen.

M'n grote vriend Adam heeft me in Geelong opgepikt. Hij woont in Melbourne. Wat is het leuk om door locals op sjouw genomen te worden. Zo kom je in de beste koffietentjes terecht, toffe musea en galleries, je leert sneller over de do's and don't's en waar je de meest cheap-ass maar overheerlijke dumplings en andere Asian foods kan krijgen. Van het weekend gaan we naar een concert. Er is zoveel te zien en te doen in Melb's. Ace! Oh wat is de Aussie slang toch grappig!

Alright, let's coffee scroll! Ik ga zo de pad op om Fitzroy te ontdekken. En vergeet vooral niet te schrijven hoe 't daar bij jullie is, want dat vind ik leuk :-)
Cheerio xo

  • 27 Maart 2014 - 09:01

    Roos:

    Lieve Marie,

    VET leuk om iets te lezen. Ik probeer t allemaal een beetje voor me te zien maar dat is moeilijk want het is daar zooo anders. Maar natuurlijk heerlijk om te lezen allemaal. En wat tof dat je door de locals alle mooie plekjes leert kennen.

    Hier is het prima. Weinig bijzonders. Maar we missen je natuurlijk al wel!

    Liefs,
    Roos

  • 27 Maart 2014 - 09:04

    Hans:

    Hoi Maria, goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Ik moet zeggen dat ik het zitten lezen als toen ik voor het eerst naar Canada ging, lllaaannnggg geleden! Alles zo anders als thuis, of wat je gewend bent. Nieuwe vrienden maken, mooie ervaringen opdoen en op deze manier delen.
    Ga zo door, ik blijf benieuwd. Dank voor het starten van een reis bloq.
    En hier nog steeds alles okay hoor. Alleen geen kangaroo's maar zo nu en dan wat reeen en een hond met net zulke grote oren.
    Have fun en explore more!

    Hans

  • 27 Maart 2014 - 10:00

    Roxanne:

    Wow wat je in korte tijd allemaal al niet meemaakt, haha, gaaf hoor! En ook leuk en lekker beeldend geschreven :).
    Hier gaat alles goed, lekkere wintersport gehad en al best gewend aan het man & vrouw zijn ;).
    Enjoy, en ik kijk uit naar je volgende verslag!

    Liefs, Roxanne

  • 27 Maart 2014 - 12:27

    Roy:

    Leuk om te lezen, veel plezier daar! xoxo

  • 27 Maart 2014 - 12:36

    Emma:

    Leuk leuk leuk!
    Je hebt inderdaad een heleboel gezien en gedaan in zo'n korte tijd.
    Ben nog steeds jaloers, afgezien van de dode kangoeroe en de sauerkrautsoep :P
    Hier is alles goed, ik ben vandaag bijzitter bij de mondelinge examens, dus ik zie een heleboel roodgevlekte tieners voorbijkomen.
    Geniet maar lekker verder!

    xx Em

  • 27 Maart 2014 - 13:04

    Auroor En Maritdeparit:

    Hoi Marietje,

    (ik zeg altijd Mariaaatje (Aurora) )

    we gaan een bericht sturen met heeeeel veel ((((())))))

    Dus.

    Even tussen haakjes: hier schijnt de zon niet, zijn geen roos te vinden, hebben we geen wijnerijtjes en ook geen slipperbomen.

    WEL hebben we:

    Snotneusjes, poepluiers en een zandbak binnen . . . o o o ;)

    Heb je (je) WALLY al gevonden?
    Ik niet (zegt Marit :( :( :( )

    OK, Marit moet nu naar huis en dan werken (zonder betaald te krijgen) en Aurora gaat nu even NIKS doen (je snapt wel waarom).

    Daaaaag lief vriendinnetje aan de andere kant van der Welt.

    X O X O

    A en M

    (PS en de M staat natuurlijk voor MARITje)




  • 27 Maart 2014 - 14:06

    Pleun, Chantal En De Chocoladeboef:

    Hoi Maria,

    Bedankt voor je gave verslag, zo ontdek je weer een andere cultuur met de bijbehorende taal en gebruiken. Geniet ervan en hou ons op de hoogte. Yohan begint voor de tweede keer aan je boek, geweldig, ik laat hem nu de titel en de eerste zin voorlezen. Enne, je mag hierlangs komen hoor op je terugreis ;-)

    Xxx


  • 27 Maart 2014 - 19:00

    Ionne:

    Hoi Maria,

    Wat leuk om een verslagje van je avonturen daar te lezen. Om jaloers op te worden.
    Ook superleuk dat je met bekende van jou die daar wonen er op uit gaat.
    Dat is denk ik wel de beste manier om een land te leren kennen. Super leuk!

    Met mij gaat het goed. Druk aan het werk. Mensen bellen dat ze moeten betalen ;)
    En zoals je al weet ga ik ook nog even naar Rome toe. Zin in!

    Kijk uit naar je volgende verslag.

    xxx ionne

  • 02 April 2014 - 19:39

    Dahlia:

    marietje

    rock 'm daar !

    en vergeet niet te genieten
    van iedere zonnestraal
    iedere stap die je zet
    van alles dat verkeerd gaat
    en alle regels die je kunt breken

    geniet schatje geniet !

    liefs uit Amster- oh nee..Rotterdorp

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maria

Actief sinds 17 Nov. 2010
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 29694

Voorgaande reizen:

12 Maart 2014 - 01 Januari 2015

Australia

15 Juli 2014 - 07 September 2014

New Zealand

02 Februari 2011 - 01 Juli 2011

Zuid-Amerika

Landen bezocht: