Het is goed genoeg geweest - Reisverslag uit Canoa, Ecuador van Maria Sonneveld - WaarBenJij.nu Het is goed genoeg geweest - Reisverslag uit Canoa, Ecuador van Maria Sonneveld - WaarBenJij.nu

Het is goed genoeg geweest

Door: mariasonneveld

Blijf op de hoogte en volg Maria

15 Juni 2011 | Ecuador, Canoa

Ik heb een nieuwtje! Al zal het voor menigeen geen nieuwtje meer zijn door Bart's enthousiasme... Anyhow, Jorine en ik vliegen eerder dan gepland naar huis, namelijk volgende week dinsdag al! Samengevat begint het geld op te raken, en zijn we simpelweg klaar met het bussen, backpack in- en uitpakken en opdringerige latino's. Reizen is leuk, maar ook vermoeiend. We hebben afgelopen tijd zoveel gezien, gedaan en meegemaakt, het is gewoon genoeg geweest, in a good way :-)

In Mancora hebben we een tweetal dagen heerlijk gerelaxed en kokosnoot gegeten. Daarna de grensovergang naar Ecuador was avontuurlijk, maar uiteindelijk is alles goed gekomen en zijn we in één keer naar Cuenca gereisd. Cuenca schijnt het mooiste en meest romantische stadje van Ecuador te zijn, en wat we dusver van Ecuador gezien hebben is dat zeker waar. Mooi weer, leuke locale eettentjes, hippe Equis (Ecuadorianen in ons woordenboek), mooie plaza, het lekkerste ijs in Zuid-Amerika, mooie kathedraal en blije buurtfeesten.

Na Cuenca zijn we naar Alausi gebusd, vanuit waar we de 'avontuurlijke' (ahum) treinrit gemaakt hebben naar El Nariz del Diablo. Het was een beetje erg teleurstellend. Het begon 's ochtends vroeg met de @/&%"#$ bureaucratie van een kaartje kopen en eindigde met rumoerige Franse toeristen en hun telelens camera's. De omgeving die we te zien kregen was net zo spectaculair als die we te zien krijgen al reizende in de bus. Daar ging ons dagbudget.

Despues, Quito, de hoofdstad van Ecuador, is een drukke stad, vol auto's en roet. Wij vonden het geen goede uitstraling hebben, ookal barst het van de coloniale gebouwen en kerken en een goed museum. We zijn er tot afgelopen zaterdag blijven hangen, omdat we vrijdag met een Nederlands stelletje hadden afgesproken die we al eerder in Cuzco (Peru) hadden ontmoet, maar anders waren we al eerder weggevlucht.

We zitten nu aan de kust van Ecuador, in Canoa. Het is hier heerlijk en doen letterlijk niets behalve uitslapen, boekjes lezen, verse visjes eten, ijsjes scoren en dagtripjes naar de pinautomaat en luieren in de hangmat al genietend van de zonsondergang, inclusief een biertje.

Het plan is als volgt: morgen nemen we de bus naar het zuiden van Ecuador, Guayaquil, vanuit waar we vrijdag een luxe toeristenbus nemen helemaal terug naar Lima (26 uur!! helpl...). Daar nog een paar daagjes chillen, de laatste souveniertjes scoren (alsof we er al niet genoeg van hebben) en ons klaarmaken voor de terugreis aankomende dinsdag.

Dit is mn laatste berichtje vanuit Zuid-Amerika. Het is basta. ;-) Ik kijk er naar uit jullie snel weer te zien en bij te kletsen!

• 15 Juni 2011 - 21:37

Bartman:

sorry voor mn enthousiasme.. ? ;-)

• 15 Juni 2011 - 21:53

José:

Goed geweest is goed, dus dat is goed ;) Ik wens jullie goede laatste dagen, een goede terugreis en hopelijk kunnen we elkaar weer snel goededag wensen. Adios!

• 16 Juni 2011 - 05:11

Roos:

Laten we dan hierbij ook zeggen dat het heeel leuk is geweest om je te volgen op waarbenjij.nu! Elke keer weer! :-)
    Wat heb je weer veel gedaan. Als je er op terug kijken (doe je vast nog niet, pas als je echt weer thuis bent) heb je toch heeel veel gezien en gedaan en meegemaakt, dat weekje maakt dan ook niet meer uit...
    In ieder geval heel veel plezier nog de laatste dagen. Ja, het einde komt nu wel erg in zicht... En tot gauw!!!
    Oh en succes op die busreis! 26 uur in de bus, jeetje! Nou ja, laat het je laatste Zuid Amerikaanse avontuur zijn:-)

Liefs

• 16 Juni 2011 - 07:27

Ionne:

Tsja jullie zijn ook wel lang weg geweest ook. Ik kan me wel voorstellen dat je op den duur dan ook wel naar huis wilt.
    Jullie hebben echt ontzettend veel gedaan en meegemaakt. Echt een mooie reis om op terug te kijken.

Ik had Bart nog niet gesproken, maar snapte al niet waarom op facebook stond dat je bij face tomorrow aanwezig zou zijn.
    Dan zie ik je in ieder geval daarzo. Dat is opeens toch sneller als verwacht. Leuk!

Geniet nog van de laatste dagen en succes met de busreis.

xxx ionne

• 16 Juni 2011 - 15:13

Auroor:

Heeeee schattie,

Ik had dat ook toen ik in Nieuw Zeeland zat...ik had er genoeg van! En ook was mijn geld op dus dat is wel herkenbaar hihi :) Maar eerder naar huis betekent inderdaad niet dat jullie dingen overslaan ofzo...want jeeeeeeemig de pemig...wat hebben jullie VEEEEEEL meegemaakt!
    En je wordt hier ook wel een beetje gemist...dus het is GOED dat je thuis komt...(ik vind dat Middelburg thuis is hihi)
    Dus we gaan dat 19gangen menu binnenkort maken???

Meissie, nog eventjes genieten...het echte leven begint hier weer veeeeeels te snel als je terug bent!

Dikke kus
    Auroor

• 19 Juni 2011 - 13:57

Marit:

Dan zeg ik: "Tot snel en een fijne vlucht!"
    xxx

• 22 Juni 2011 - 21:10

Janita:

wow dan ben je dus nu thuis?????
    xx zie je x