Time flies when having fun... - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Maria Sonneveld - WaarBenJij.nu Time flies when having fun... - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Maria Sonneveld - WaarBenJij.nu

Time flies when having fun...

Door: mariasonneveld

Blijf op de hoogte en volg Maria

25 Maart 2011 | Bolivia, La Paz

Al zeg ik het zelf, het is een nogal onorginele afgezaagde uitspraak, maar ´time flies when having fun´...

Voordat we vanuit Tupiza met zn vieren begonnen aan de 4-daagse jeeptour naar Uyuni (met als einddoel om de zoutvlakte van Uyuni te bewonderen), zijn Britt, Jorine en ik een half dagje wezen paardrijden in het mooie bergzame gebied rond Tupiza. Wat een rit! Heb er blauwe plekken op mn zitvlak aan overgehouden, en ook een gebroken rug, maar het was definitely worth it! Het was een onvoorstelbaar gevoel om op een lief paard al galloperend van het landschap te kunnen genieten. De 4-daagse jeeptour na het paardrij-avontuur was ook slopend, vooral voor mn rug dus. Maar ook deze keer zeker de moeite waard en veel mooie fotos gemaakt van bergen, regenbogen, rotsenformaties, blauwe en roze meren, dorpjes uit de 15e eeuw en heel veel lamas niet te vergeten. De zoutvlakte van Uyuni, inclusief de zonsopgang, was heel surreel. Op deze trip hebben we coca-thee ontdekt, dat schijnt te helpen tegen hoogteziekte, hoofdpijn, en je eigenlijk vooral helder helpt te houden. Na 3 dagen niet douchen en wildplassen was het hotel in Uyuni niet heel relaxed. Letterlijk op planken geslapen! Auw.

Wo. de 15e zijn we richting Sucre gebust. Wat een mooie sfeervolle stad! Witte gebouwen, parkjes, pleintjes met mooie uitzichten over de stad, schoolkinderen en studenten en verliefde stelletjes overal. Vanuit ons hotel kwamen we direct terecht in de levendigheid van Sucre, de markt, toeterende taxis, Boliviaanse marktvrouwtjes en business people, alles door elkaar. We zijn hier vijf dagen geweest, en hebben vooral veel koffie gedronken, kerjes bezocht en Tania´s verjaardag goed gevierd met (teveel?) tequila´s en cocktails. Oja, ook die zondag naar één van de grootste festivals van Bolivia geweest, in Tarabuco, dat op zich niet heel spectaculair was. Alhoewel, de dansende verkleedde mannetjes en zingende (aka schreeuwende) meisjes waren wel grappig. Misschien vonden we het niet heel veel soeps omdat we niet wisten wat het verhaal achter dit festival precies was?...

Maandag op dinsdagnacht met een nachtbus naar La Paz, de hoogste hoofdstad van de wereld. Op grotere hoogtes schijn je het rustig aan te moeten doen, no hay problema! Tot nu toe wat gewinkeld, het coca-museum bezocht, karoake gedaan, al twee keer naar de bios geweest en vooral, dat toch wel een belangrijk aspect binnen ons ´reisgenootschap´ vormt, veel lekker gegeten. Dit laatste doen we buiten de deur, omdat het super goedkoop is, en ook lekker dus.

Het plan na La Paz is Copacobana, aan Lake Titicaca. Via Lake Titicaca zullen we Peru ingaan. Volgende week zaterdag uiterlijk moeten Jorine en ik in Cusco zijn, omdat we die maandag daarop met vrijwilligerswerk beginnen bij Proyecto Peru.

Ionne: over het tijdsverschil, het is in Bolivie vijf uur vroeger. Over ongeveer een week als ik Peru zit moet je zes uur vroeger aan me denken ;-)
En tja Auroor, over bagage gesproken... mn backpack zat niet helemaal vol aan het begin van de reis, maar nu begint deze aardig uit te dijen met lamajurkjes, lamasokken, ea souveniertjes... Nog even en ik koop er een extra lamatas bij!

  • 25 Maart 2011 - 20:21

    Roxanne:

    Cool, roze meren :D! En Britt op een paard haha, grappig :p. En lama spulletjes, vet!! Ik heb alpaca handschoenen, ook heel cool :).
    Trekken jij en Jor t nog zonder de mannen? En Britt al een scharrel opgedaan?
    T klinkt in ieder geval wederom allemaal super en de foto's zijn ook nice! Ik mis jullie wel een btje hoor..
    xxx

  • 25 Maart 2011 - 21:30

    Auroor:

    Heeeeee meisjeeeee :)
    Alweer een VET leuk verhaal van jou!
    Daar knapt een mens van op! Zeker als je de hele dag zit te leren voor een tentamen! Naja, de heeeeele dag is misschien een beetje overdreven, maar ik maak niet veel spannends mee!

    Gelukkig is het ondertussen wel iets lekkerder weer hier! Ook wij krijgen wat zon zo nu en dan, zeker als je wakker wordt is dat echt heel erg fijn. Vanochtend flensjes gemaakt, de keukendeur open gezet en met een bord op schoot lekker zitten ontbijten!
    En vanmiddag zowaar op een terrasje gezeten met Marit, mama, Roos en Ionne en Marcel!

    Wat leuk dat je zoveel mooie spulletjes verzamelt. Ik zou inderdaad ook niet te stoppen zijn! Ik kan me voorstellen dat alles zo kleurrijk is, ipv dat grauwe grijze en donkere van Nederland...
    Ik ben benieuwd naar je aankopen!!

    Waauw, over een week begint jullie vrijwilligerswerk alweer, wat gaat dat allemaal hard!
    Wat moeten jullie benieuwd zijn! (anders ik wel!!!)
    Ik kijk uit naar je volgende verhaal!

    Dikke zoen
    XXXX

  • 26 Maart 2011 - 11:05

    Bonnie:

    wauww, het klinkt weer geweldig! vooral als ik hier door het raam kijk, regenregenregen :( heel erg jaloers!
    super kick dat jullie zijn wezen paardrijden, heb je daar toevallig geen foto's van die je kan mailen naar me (A) zo benieuwd!
    En die dode lama's op de markt vind ik maar een beetje eng...

    have much fun! dikke kus xxxxxxxx

  • 26 Maart 2011 - 12:59

    Roos:

    Oh, Maria, ik ben zo jaloers!
    ...
    Verder heb ik even niets te zeggen. Oja, Lamasokken!!

  • 26 Maart 2011 - 13:11

    Maat En Sjaak:

    EERST BEDANKT VOOR DE GEWELDIG LEUKE KAART.We volgen je met de hele fam., en genieten van je avon turen.Blijf ons op de hoogte houden.Gr.van ons,stefanie en de meiden.

  • 26 Maart 2011 - 18:13

    Oma Zandvoort:

    Het blijft een geweldig reisverslag om van te genieten; je kaart hangt in de serre te pronken. kus oma.

  • 28 Maart 2011 - 05:23

    Marloes:

    Heb je ook een lamababy in je rugzak? Iewl!

  • 01 April 2011 - 08:58

    Ionne:

    Hier dan ook nog even een late reactie van mij.
    Ik heb je verhaal eigenlijk net pas gelezen. Maar ik wil dan altijd even de tijd nemen om het op het gemakje te lezen. En die tijd is de laatste tijd een beetje een probleem.
    Ik ben druk bezig met school en stage. Maarja ook vooral druk in mijn hoofd.
    Het is dan wel erg leuk om je verhaal te lezen. Het maakt me jaloers, maar ook weer niet want, op deze manier kan ik ook gewoon meegenieten :)

    Succes met je vrijwilligerswerk!

    xxx ionne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maria

Actief sinds 17 Nov. 2010
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 29699

Voorgaande reizen:

12 Maart 2014 - 01 Januari 2015

Australia

15 Juli 2014 - 07 September 2014

New Zealand

02 Februari 2011 - 01 Juli 2011

Zuid-Amerika

Landen bezocht: