BA life - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Maria Sonneveld - WaarBenJij.nu BA life - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Maria Sonneveld - WaarBenJij.nu

BA life

Door: mariasonneveld

Blijf op de hoogte en volg Maria

17 Februari 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Ik heb het gevoel alsof we hier al weken zitten, maar in feite nog maar dik twee weken.
Zaterdag La Boca was geweldig. Om te beginnen was de bus een avontuur. We waren wat te vroeg uitgestapt en een porteno (zo heten de inwoners van BA) waarschuwde ons dat we naar rechts moesten blijven lopen en absoluut niet buiten het toeristisch gebied mochten komen. La Boca is het oude havengebied, waar begin 20e eeuw immigranten kwamen te wonen en werken. Nu is het vooral een toeristisch gebied, maar buiten dit gebied moet je niet komen, vooral niet als blonde meisjes. Twee musea bezocht, met locale en moderne kunst, heerlijke chocolade-ijskoffie op, een meloen uitgelepeld, pollo empanadas bij een te gekke opa gekocht en veeeeeel tango gezien! En wat een kleuren ook weer overal. Voordat we terug met de bus gingen, nog een biertje gedaan. Britt werd het podium opgesmeekt om wat stapjes te showen en wat jonge portenos wilden maar al te graag vieze Nederlandse woorden leren...
Het hostel is leuk, maar soms wel wat krapjes en overal kom je iedereen tegen, in de badkamer, in de keuken schijnt iedereen tegelijk te willen gaan koken en ook lijkt het net alsof iedereen ´s ochtends tegelijk aan ´t ontbijt begint aan de ietwat kleine ontbijt tafel... Verder wat oude mannetjes op onze kamer gehad, waar we ook niet blijer van worden. Toch, het buitenleven is inderdaad heerlijk pap, dus dat is een mooie vlucht uit ´t hostel.
Zondagavond, tijdens één van onze vluchtacties, een carnaval tegengekomen en daar werden we zowaar in meegesleept! Wat een ervaring. Er wordt met schuim gespoten en gedaan en als toerist kom je daar niet van onderuit. Britt heeft gelukkig goed wraak weten te nemen ;-)
Britt is nu met 2 andere reizigers naar Villa Gesell, een badplaats, en komt van ´t weekend weer terug. Jorine en ik vermaken ons prima met een bioscoopje, overheerlijke pizza, een saai museum, Spaanse les en sushi. Vanavond een theater/dans voorstelling en misschien dat we van ´t weekend met een porteno een dagje gaan zeilen. Er is nog zoveel te doen en zien hier! Vraag me af of ik mn waslijstje af krijg voordat we beginnen met rondreizen...

  • 17 Februari 2011 - 14:30

    Japke:

    Hee marie!

    Leuk om je reisverslagen te lezen! Ik ben wel een beetje jaloers op je avontuur hoor ;) Hier is het koud weer, 3 dagen per week werken en de rest scriptieën.
    Ik wens je veel plezier en openbaringen toe tijdens je reis!

    xxx

  • 17 Februari 2011 - 14:47

    Roel:

    Hoi Maria,

    Ik zit in mijn klasje je verhaal te lezen. Geweldig wat je allemaal mee maakt in Argentinië. Ik denk dat ik met Sylvia onze tangopasjes nog eens ga oefenen, dan kunnen jij en ik in juli 'ein bisschien Tanzen'.

    Have fun!


  • 17 Februari 2011 - 15:18

    Matthieu:

    hoi! mooie verhalen, ik wil ook op reis! gelukkig schijnt hier de zon nu ook......

  • 17 Februari 2011 - 16:04

    Hans:

    Mooie tijd heb je daar, maar het valt wel op dat het veel over eten gaat!!!
    Begrijp er nu al uit dat je tijd tekort gaat komen. Geniet ook voor mij, voorzichtig en groetjes,

    Hans

  • 17 Februari 2011 - 16:36

    Ionne:

    Weer een leuk verhaal! Ik word hier echt een beetje jaloers van.
    Dat het soms in de keuken en bij een ontbijttafel druk is in hostels kan ik mij nog wel herinneren. Maarja je wil zelf ook niet altijd ontzettend vroeg of juist heel laat eten om de drukte te vermijden.

    Maar zoals ook al door anderen geschreven is hier scheen vandaag heerlijk de zon. Een echt lentegevoel en er zaten al veel mensen buiten. In het zonnetje, uit de wind was het heerlijk. Alleen nog niet in korte broek en slippers ;)

    x ionne

  • 17 Februari 2011 - 16:59

    Marloes:

    We konden vandaag hier in Holland een tosti eten op het terras! Eigenlijk had ik bevroren tenen, maar dat kon de pret niet drukken :-).
    Maar pffff ik ga morgen op zoek naar een ticket naar BA (:-))!

  • 17 Februari 2011 - 17:58

    Roos:

    Wat een lekker weer! Wat een lekker eten! Hm... :-)

  • 17 Februari 2011 - 18:18

    Maria Sonneveld:

    Tja... ik hou gewoon zo veel van eten... vooral van lekker eten hihi.
    Tof dat bij jullie ook eindelijk wat zon te spotten is, ik gun het jullie.
    Marloes, laat je weten wanneer je aankomt? Kom ik je persoonlijk van t vliegveld halen!
    Moet nu verder met mn spaanse les... ohhhh joy

  • 17 Februari 2011 - 23:18

    Auroor:

    Zeg eh, dan boek ik ook een ticket hoor!

    Mmmmm...vandaag inderdaad zonder jas(!) in het Leidse zonnetje gezeten :):):)
    Sjonge, wat was ik daar aan toe. Kom ik echter op het station heeft mijn trein vertraging en heb een kwartier op Den Haag, Dordrecht en Roosendaal moeten wachten...en toen was die stomme zon natuurlijk al lang weer weg....grrrr

    Maargoed, morgen weer een dag!

    Marrrriaaa! Wat klinkt dat eten allemaal lekkerrrr....:)

    Tot een volgende verslag!
    Ik kan in ieder geval niet wachten!
    xxxxxx

  • 18 Februari 2011 - 10:53

    Stefanie, Evy, Floor:

    Hoi Maria!! Wat klinkt het allemaal super! Wat maak je leuke dingen mee zeg! Ik lees je verslagen met veel plezier. Zon, lekker eten en drinken, pizza, tango, korte broek, carnaval, biertje, musea enz.... zucht, ben een beetje jaloers! Geniet lekker verder en tot een volgend verslag. x

  • 19 Februari 2011 - 21:10

    Ingeborg:

    wauw !!!!!!! ECHT?????

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maria

Actief sinds 17 Nov. 2010
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 29693

Voorgaande reizen:

12 Maart 2014 - 01 Januari 2015

Australia

15 Juli 2014 - 07 September 2014

New Zealand

02 Februari 2011 - 01 Juli 2011

Zuid-Amerika

Landen bezocht: