ayer comì un pasta mierdo - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Maria Sonneveld - WaarBenJij.nu ayer comì un pasta mierdo - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Maria Sonneveld - WaarBenJij.nu

ayer comì un pasta mierdo

Door: mariasonneveld

Blijf op de hoogte en volg Maria

11 Februari 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Weer even snel een update vanuit ons hostel. Afgelopen woensdag hebben we als verassing Britt van Azeizo Airport gehaald, dus we zijn compleet! Als Jorine en ik ´s middags les hebben chilled Brittie lekker in parkjes, verkent de stad en verzint leuke gezamelijke uitstapjes.
Afgelopen weekend was een openbaring, heel relaxed, geen verplichtingen, alles kan, geen haast. Een genot, heerlijk. Een beetje wennen, maar denk zo maar dat het snel went. Afgelopen zaterdag met Jorine Recoleta ingegaan, op de welbekende begraafplaats geweest, dat errug indrukwekkend was. Sommigen graven waren open en zag je zo de kisten opgestapeld staan! Ook Evita´s graf bezocht, dat opzich niet heel interessant was...
In het park hoorde ik een soundcheck van Vampire Weekend... WAAAT! Vet! Dus spontaan besloten te blijven hangen, Museo Bellas Artes bezocht (waar veel Nederlandse kunst zoals Rembrand, Hals ea zoals Monet ´Pedro Pablo Rubens´ en Argentijnse kunstenaars te vinden zijn) en ´s avonds buiten gedineerd onder het genot van een live-concert. Tevens mn eerste Argentijnse biertje en wijntje op. Yummie. Na de hele dag lopen had ik blaren op mn voet van mn slippers. Failure... ik moet de Inca trail nog gaan lopen!
Zondag zijn we in San Telmo geweest, waar elke zondag een antiek markt gehouden wordt. Erg toeristisch, maar toch ook wel leuk.
Deze week begonnen met Spaanse lessen. ´s Middags, want dan kunnen we ´s ochtends rustig wakker worden, een koffietje ergens doen, wat zien of uitslapen van ´t stappen. Onze Spaanse leraar, Alejandro, is een lollige porteno, die veel kletst (vooral over zijn katten). Tot nu toe versta ik Spaans goed, maar zelfs spreken vind ik toch wel wat lastiger. De laatste week zullen Jorine in ik semi-private lessen nemen om onze spraak te oefenen.
De mensen hier in BA zijn aardig en behulpzaam en nieuwsgierig. Vanuit ´t hostel hebben we al vele do`s and don`t tips gekregen.
Gisteren hebben we via Ibero, het instituut waar Jorine en ik les hebben, een student dinner gehad in Palermo. "ayer comì un pasta mierdo" - het was heel gezellig, maar de bediening was `un poco raro` en het eten stiekem niet te eten...
Vanavond BBQ in ons hostel op het balkonterras (ik zal toch eens aan het Argentijnse vlees moeten geloven). Morgenavond kroegentoch in Sam Telmo, de wijk waar wij zitten, met andere Ibero studenten. Fijn even geen les, ik heb zin meer van de stad te gaan zien!
Muchas gracias por jullie reacties! Heel leuk om te lezen :-) laten jullie ook weten hoe t jullie vergaat?

  • 12 Februari 2011 - 07:32

    Roos:

    Wederom een tof verhaal, Maria. Jeetje, zo gek om jullie in zomerkleren en slippers te zien!
    Goed om te horen dat de mensen daar zo aardig en behulpzaam zijn! Daar heb je nog eens wat aan...

    Veel plezier morgen avond:):) En wij hier kijken uit naar je volgende bericht!

  • 12 Februari 2011 - 07:55

    Aurora:

    Heee Maria Maria,

    Wat klintk dat allemaal fijn! Lekker chillen in parkjes en koffietjes doen overal....mmmm....reminds me of Australia!
    Zo leuk dat de lessen 'smiddags zijn! Is het waarschijnlijk ook het heetst en is toch niet iedereen op straat te vinden!
    Goed geregeld!

    Wij hebben gisteren wederom Monoply gespeeld met jouw Bart! Marit, Matthias en Nous waren er ook :) Heel gezellig! Vandaag weer aan het werk. Pfff...het is grauw en grijs hier! Er zullen wel geen mensen komen...dat wordt breien voor de baby :)

    Nou, daaaaag lieve Maria Maria!
    Jij hebt natuurlijk een super naam voor waar je bent! Iedereen kan je naam goed uitspreken!
    hihi

    Liefs uit het grijze Middelburg!

    xxxxxxxxxxxxx


  • 12 Februari 2011 - 09:56

    Roy:

    Als een pasta mierdo is wat google translate (shit pasta) zegt wat het is.. haha. :D Bom fim de semana, muito bem narrativa!

  • 12 Februari 2011 - 10:30

    Maarten Sonneveld:

    Buenas Dias Maria! Que tal estas? ( ja, ff showen dat je ouweheer ook 3 woorden spaans spreekt). Leuk weer even een berichtje van je. Het klinkt allemaal erg goed uit het verre BA, heel mooi weer zo te horen, lekker buiten leven, zo'n wereldstad verkennen. Je gaat ons voorlopig niet missen denk ik. Geniet ervan! Groeten ook aan Jorien en Britt van je pa en ma.

  • 12 Februari 2011 - 12:07

    Bonnie:

    klinkt allemaal leuk joh! ik ben jarloers op het weer! het is hier koud, winderig en regenachtig :(
    ik heb ook een nieuwtje! ik ga verhuizen! samen met roos hebben we een huisje gevonden in rdam en daar willen we zo snel mogelijk intrekken. erg leuk! :)
    xxxxxxxxxx

  • 13 Februari 2011 - 08:34

    Helen:

    Super dat jullie het zo naar je zin hebben. En dan het weer..., hier is het maar druilerig. Ik zou stiekem weleens om een hoekje willen kijken.Lekker ge-bbq-ed?
    Kijk maar uit, straks raak je nog verslaaft aan die heerlijke argentijnse bieftukken! Oja de haan ligt in de vriezer en de andere kip zet ik vandaag weer bij zijn maatjes.
    Buenas Dias en geniet xxx mapa

  • 14 Februari 2011 - 19:56

    Sandra:

    Hey meisje,

    Gelukkig weer een update:-) Hier weinig bijzonders hoor. Zeker met dat heerlijke relaxte leventje van jou. Wat zou ik graag met je mee gegaan zijn. Vorige week heb ik zo'n 60 uur gewerkt:-( Beetje druk met die certificering, volgende week de audit.
    En hoe zijn de eerste stukken Argentijns vlees bevallen?

    Ben gisteren naar de musical van Kruimeltje geweest met de fam. van Siebe. Die was wel erg leuk hoor. Verder geen lang verhaal van mij, want ik ga zo eens gezellig doen tijdens de verjaardag van Sietske.

    Groetjes en veel liefs

    Sandra en Siebe

  • 15 Februari 2011 - 10:42

    Bonnie:

    mariiieee.. je had me vorige keer gebeld, maar toen had ik je gemist..
    ik wilde je terug bellen maar datkon niet want je belde met onbekend nummer.. hoe is het zussiee? xxx

  • 15 Februari 2011 - 17:44

    Ionne:

    Heej Maria,

    Leuk om weer een verhaal te lezen van hoe het je daar vergaat. Zo te lezen doe je veel leuke dingen en vermaak je je wel.
    Dat je zo heerlijk heb genoten van het weekend zo zonder verplichtingen kan ik mij goed voorstellen. Wat kan dat toch heerlijk zijn!

    xxx ionne

  • 16 Februari 2011 - 06:50

    Janita:

    Ja, ben even bij aan het lezen. Wow! Ben jaloers. Wat leuk allemaal. En wat gaaf dat je het spaans al zo goed verstaat. Zo te lezen heb je ook al overal je contactjes, super.
    Hier gaat alles gewoon, ben wat vaker bij je moeder geweest (proberen te helpen) maar het was vooral erg gezellig.
    xx liefs , geniet ze

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maria

Actief sinds 17 Nov. 2010
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 29703

Voorgaande reizen:

12 Maart 2014 - 01 Januari 2015

Australia

15 Juli 2014 - 07 September 2014

New Zealand

02 Februari 2011 - 01 Juli 2011

Zuid-Amerika

Landen bezocht: