Buenos Aires Baby! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Maria Sonneveld - WaarBenJij.nu Buenos Aires Baby! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Maria Sonneveld - WaarBenJij.nu

Buenos Aires Baby!

Door: mariasonneveld

Blijf op de hoogte en volg Maria

04 Februari 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Einduluk! We zijn er! De vliegreis naar Sao Paulo (onze overstap) was lang maar relaxed, lekker filmpjes gekeken, wat gelezen, gekletst en wat Spaans geoefend. De KLM had ons laten weten dat, op SP aangekomen, wij onze bagage zelf moesten ´transferen´ voor onze overstap. Maar er kwam nooit bagage over de band, en toen kwam Jorine er in krakkemikkig Portugees achter dat de bagage automatisch 'getransfered' was. Prima, dus wij onze instaptickets halen... en toen mochten we (een uur van te voren) niet meer inchecken! Hoe verzin je het, hier begon ons avontuur al. Lastig was vooral dat de brazilianen niet echt engels spraken. Thank god dat Jorine een beetje Portugees spreekt, ik was onder de indruk van haar. Uiteindelijk in een hotel geslapen in SP en de volgende dag 16.00 naar Buenos Aires gevlogen. Daar moesten we onze bagage nog zien te vinden. Gelukkig kwam uiteindelijk alles goed, maar ik zat wel in over onze bagage die al in BA was en wij niet. Eigenlijk vond ik het allemaal wel spannend, zo maak je ´s wat mee!
Ik zit nu achter de pc in ons hostel (Garden House). Het is heel familiaal hier, een balkonterras, gemeenschappelijke ruimte en keuken en vooral veel kleur! Niet vergeten de `bibliotheek' waas je boeken kan lezen/ruilen en relaxen.
Vandaag rondgelopen in het havengebied en het centrum waar de winkels zijn. Ik denk dat we BA wijk voor wijk moeten gaan verkennen, het is hier heel strategisch ingedeeld. Nu iets heel belangrijks: over eten. De cappucino is fantastisch, heerlijk, alleen wel prijzig. Verder hebben we gister voor omgerekend 6E pp gegeten en heel veel cola gedronken. Wij aten pasta, maar de rest van het restaurant at borden met alleen maar vlees en nog meer vlees, en wat saus. Verder niets... De bouw de gezju (phonetisch) in Sao Paulo, een kaasbroodje, was genialer dan de kaasbroodjes in Nederland.
Er is zoveel te vertellen (over kamergenootjes, de fans die je spontaan keelpijn bezorgen, mn pijnlijke voetjes en nieuw hoedje die ik gekocht heb),, zoveel indrukken opgedaan. Met Jorine is het fijn, goede reisbuddy, waar ik alles mee kan delen.
Volgende week wat fotos, ik sta de computer af aan de volgende.

  • 04 Februari 2011 - 21:36

    Maria Sonneveld:

    Oja, het weer is natuurlijk fantastisch, slippertjes aan, korte broek. Just lovely!

  • 04 Februari 2011 - 22:39

    Roos:

    Maria!
    We hebben bij Aurora en Matthieu gegeten met Bart en een spelletje gedaan. Hij kreeg een mailtje van je en vertelde al van je "transfer-avontuur". Balen dat je vlucht niet helemaal op rolletjes verliep, maar fijn dat je daar een goede start hebt gemaakt in een tof hostel! Nu kan het beginnen... :)

  • 05 Februari 2011 - 00:29

    Auroor:

    Heeee avonturierster!

    Wat een verhaal, dat van die bagage! Het lijkt mij ook heel spannend als je 't allemaal maar moet vertrouwen dat je tas (waar ALLES in zot voor de komende 5 maanden) "automatisch" wordt getransferred maar je dat niet kunt monitoren!
    Gelukkig is alles goed gekomen!
    Daarmee heb je al 1 avontuur beleefd!
    Op naar de volgende 100000000!

    Zo leuk! Vanavond HEEL fanatiek monopoly gedaan! We waren echt helemaal op aan het gaan in het spel! Pfff...we hadden er allemaal rode wangetjes van!

    Vandaag waait het hier heel erg, een februari storm. Misschien dat we daarom ook zo fanatiek aan het spelen waren vanavond haha :)

    Wat heerlijk dat je op slippers loopt, iets wat ik echt keihard MIS als het winter is!

    Zooo....voor mij is het tijd om te gaan slapen!
    Ik kijk uit naar he verhalen! Maakt ons leven hier weer wat interessanter!

    Liefs
    XxxxX

  • 05 Februari 2011 - 09:08

    Roxanne:

    Hello!
    Wat een avontuur al op de eerste dag, liep je zomaar de kans dat je je zorgvuldig gepakte backpack kwijt zou zijn! Maarrr gelukkig niet :).
    Ben jaloers op het weer daar, heerlijk :D! Can't wait to read your next blog ;).
    xxx

  • 05 Februari 2011 - 10:13

    Roy:

    Ha, eerste grote avontuur al op de eerste dag. Geluksvogel! ;)

  • 05 Februari 2011 - 11:35

    Sandra:

    Hey meissie,

    Lekkere blonde chick ben je weer hè. Veel te lang wachten op de bagage die niet komt hahaha. Idd wel weer een super avontuur. Over het eten: Ik ben benieuwd hoe lang je het heerlijke Argentijnse vlees kunt afslaan:-) Wel leuk die blog. Ik denk dat ik voor het eerst dit echt ga volgen, want zo kan ik toch een beetje met je meeleven.

    Vanavond hier verjaardag van Carlijn. Ik hou je op de hoogte als er leuke dingen gebeuren hoor:)

    XXX liefs Sandra

  • 05 Februari 2011 - 12:18

    Esther En Eline:

    Gelukkig ben je goed aangekomen. Je 1e verhaal is al een avontuur, dat beloofd nog wat!! Heel veel plezier en geniet ervan. Tot het volgende verslag.
    Liefs van ons uit het koude winderige Westervoort!

  • 05 Februari 2011 - 12:26

    Marit:

    Terwijl ik dit lees, zet ik even een leuk tangomuziekje op. Kom ik wat meer in de Argentijnse sferen waar jij natuurlijk nu volop in zit! En dat terwijl het hier wel herfst lijkt.

    Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen ondanks de omwegen. En inderdaad pao de queijo is beter in Brazilie dan het Nederlandse kaasbroodje (niet te vergelijken eigenlijk haha), ik mis die lekkernijen wel eens.
    Nou meisje, geniet en laat die slippertjes flip-floppen!

    xxx

  • 05 Februari 2011 - 14:26

    Bart:

    Allemaal goed en aardig, maar baby schrijf je anders.. ;-)

    Cola en kaasbroodjes, klinkt als de lunchbreak van de gemiddelde bouwvakker.. haha veel plezier!!

  • 05 Februari 2011 - 14:28

    Bart:

    ohja, en ik heb 2x met monopoly verloren in 1 week...

  • 06 Februari 2011 - 08:53

    Marloes:

    Amaiiiiiiii 30 graden volgens deze site. Als je hier in Middelburg op de fiets stapt, moet je maar hopen dat je conditie de wind aan kan. Gelukkig is het goed gekomen met de tassen! Je hebt toch wel steeds een Julia's Tango jurk aan? Liefs!

  • 06 Februari 2011 - 17:44

    Ionne:

    Heej Maria,

    Leuk om je eerste verhaal te mogen lezen. Ik zou hem ook wel even 'knijpen' als ik niet zeker wist dat mijn bagage wel goed aan zou komen. Dat zou echt erg zijn als je je tas al meteen kwijt zou zijn!!
    Maar gelukkig is het allemaal goed gegaan!

    Ik ben net terug van een weekendje Brussel met Marcel. De KLM gaf jullie verkeerde informatie over jullie tassen. Ik moest gelijk denken aan onze conducteur vandaag. Die vertelde ons dat we er in Antwerpen-Berchem uit moesten. Bleek dus helemaal niet waar te zijn. We hadden gewoon naar Antwerpen Centraal gemoeten.
    Als je al niet meer op de omroepers kan vertrouwen???

    Maar heel veel plezier meisje. Ben jaloers op je slippers en korte broek ;)

    xxx ionne

  • 08 Februari 2011 - 11:07

    Edith Zandvoort:

    Spannend! Ik ga de komende 142 dagen met jullie meegenieten. X 08022011

  • 10 Februari 2011 - 16:24

    Roxanne:

    De eerste foto's, leuk :D! Tziet er heerlijk uit so far, neem aan dat jullie t erg naar jullie zin hebben :).
    xx

  • 10 Februari 2011 - 16:35

    Roel:

    Het ziet er geweldig uit in B.A. Die foto van die 2 ouwetjes die aan het dansen zijn is gaaf. Zo stel ik me het Argentijnse sfeertje voor.
    Geniet ervan....

  • 10 Februari 2011 - 20:02

    Emma:

    Hey Mari,

    Leuke foto's! Ik zag dat je een Vampire Weekend concert had in een restaurant, echt cool :P
    Spannende heenreis dus, maar ja, dan kan je bij aankomst extra goed relaxen.
    Lekker weer, beetje Spaans leren, beetje koffie drinken en in de zon zitten... Misschien had ik toch mee moeten gaan :) Ik hoop dat jullie nog veel plezier hebben in Buenos Aires!!

    -x- Em

    Ps. Nice hat ^_^

  • 16 Februari 2011 - 06:42

    Janita:

    Meid, wat is het genieten zo te zien. En wat een avontuur, heerlijk om te lezen!
    Op deze manier zie ik ook wat van Brazilie. Leuk hoedje trouwens!
    Heb me per ongeluk van de mailinglist gehaald (stom) mag ik er weer op?
    Veel liefs en geniet ze
    x
    Janiet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maria

Actief sinds 17 Nov. 2010
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 29700

Voorgaande reizen:

12 Maart 2014 - 01 Januari 2015

Australia

15 Juli 2014 - 07 September 2014

New Zealand

02 Februari 2011 - 01 Juli 2011

Zuid-Amerika

Landen bezocht: